Чому протитуманні фари гріються?

  • 29 November 2017 17:06:14

У наших широтах в осінньо - зимовий період видимість на дорогах суттєво знижується. Причиною тому часті тумани, дощ і снігопади. В таких погодних умовах фари головного світла не дуже - то допомагають, тому автолюбителі часто оснащують свій транспорт спеціальними освітлювальними приладами, які називають «протитуманними фарами».


Як правило, вони встановлюються спереду авто, на висоті не більше 25 см від дорожнього полотна. Завдяки цьому світловий промінь буквально прорізає густий туман і сприяє кращому освітленню.


ВТФ можуть бути встановлені виробником автомашини, але частіше їх інсталюють самостійно. Зазвичай у автовласника після установки додаткового освітлення особливих проблем не виникає. Але якщо ви помітите, що ВТФ занадто гріються, це повинно викликати деяке занепокоєння. Чому - про це ми розповімо в цій статті.


Чому водія повинні насторожити занадто гарячі противотуманки?


Якщо відразу після виключення протитуманних фар вони настільки гарячі, що ви не можете доторкнутися до них рукою, це явно тривожна ознака. Таке сильне нагрівання лампочок має безліч не найприємніших наслідків:


• від нагрівання дуже сильно брудняться скла - вода швидко висихає, і бруд буквально накипає на скло, знижуючи водієві видимість;

• через сильний перепаду температури скла фар можуть лопнути, особливо якщо ви потрапите під дощ, або заїдете на автомийку;

• якщо лампа нагрівається понад 100 градусів за Цельсієм, вона рано чи пізно оплавилася пластиковий корпус фари;

• регулярний перегрів фари може зіпсувати електропроводку;

• зайвому нагріванню сприяє швидкому зносу самої лампи.


Причини сильного нагрівання противотуманок.


Щоб виправити ситуацію, потрібно спершу зрозуміти причину перегріву ВТФ


1. Занадто велика потужність лампочок, встановлених в протитуманні фари - це, мабуть, найпоширеніша причина, по якій перегріваються скла противотуманок.


2. Неякісна (бракована) лампочка.


3. Поганий контакт в роз'ємі лампочки всередині ВТФ. При середній потужності лампи 55 Ватт і напрузі 12 Вольт, по проводах протікає струм з силою близько 6 Ампер. Якщо клеми окислюються або просто площа контактування занадто мала, то відбувається перегрів.


4. Неправильне регулювання світлового пучка. Вона повинна бути рівна, і світловий потік повинен формуватися в вертикальній площині. До речі, неправильне регулювання ВТФ призведе до того, що ви будете сильно зліпити зустрічних водіїв.


5. Проблеми з електропроводкою або запобіжниками, встановленими в ВТФ.


6. Неправильне встановлення та підключення фари.


Як вирішити проблему перегріву противотуманок?


1. Для противотуманок вибирайте лампочки з певними характеристиками. Оптимальними для установки в ВТФ будуть лампочки, що споживають потужність не більше шістдесяти Вт, що формують світловий промінь із широким спектром випромінювання.


Як джерело світла для ВТФ найкраще підійдуть:


• галогенні лампочки з температурою світлового потоку близько 3300 К;

• газонаповнені лампи IPF з температурою 2400 к;

• ксенонові лампочки з температурою 4300 К;

• світлодіодні (LED) лампи.


Ми рекомендуємо ксенон і LED, так як такі лампочки гріються набагато менше, ніж галогенки і лампи з ниткою розжарювання. Більш докладно про те, як вибрати лампочку для противотуманок, ми писали в окремій статті.


2. Купуйте лампи тільки перевірених виробників з хорошою репутацією. На жаль, висока вартість не завжди є гарантом відмінної якості. Але ціна нижча за середньоринкову, спільно з невідомим азійським брендом - це гарант неприємностей і зайвих витрат на ремонт авто.


3. Кращий спосіб убезпечити себе від підробок та неякісної продукції - купувати в перевірених магазинах. Наприклад, на сайті autoelectro.ua представлені тільки сертифіковані товари, що пройшли всі необхідні перевірки.


4. Якщо помітили, що ваші ВТФ нагріваються так, що можна обпекти руку, не намагайтеся вирішити проблему самостійно. Бігом в автосервіс, до професіоналів! До речі, для установки новеньких лампочок рекомендуємо звертатися туди ж. Будь-яке самостійне втручання в освітлювальну систему і електропроводку авто загрожує дуже серйозними наслідками. Навіщо зайвий раз ризикувати власним життям?