Світлодіоди в фарах головного світла
- 29 may 2014 18:50:23
Нещодавно журнал Autobild опублікував результати одного дуже цікавого тесту. Журналісти з Німеччини помістили в фотометричну камеру близько
десяти автомобілів з новими світлодіодними фарами. В результаті з'ясувалося, що широко рекламована LED оптика практично не краще, ніж галогенні і ксенонові, а місцями навіть гірше ніж у вже перевірених технологій.
Для з'ясування ефективності світлодіодів, журналісти взяли одинадцять автомобілів і поставили їх в затемненому фотометрическом тунелі
корпорації Hella в місті Ліпштадте. У випробуваннях брали участі автомобілі з опциональнимі світлодіодними фарами і з базовою ксеноновим
або галогенною оптикою.
Протягом останніх п'яти років світлодіоди перестали бути фантастикою і міцно закріпилися в нашому житті. Зараз світлодіодне освітлення пропонується навіть на невеликі і недорогі машини, наприклад як Seat Leon і в останньому Volkswagen Polo. При застосуванні світлодіодів в фарах денного світла вони гарні, але як джерело основного світла вони поки під великим сумнівом.
У випробуваннях брали участь Seat Leon, Audi A3, BMW 435i, Mercede-Benz S-Class (світлодіоди в базовій комплектації), Lexus IS 300h, Nissan Leaf і інші. Вартість світлодіодів для даних машин коливається від 500 до 10 000 євро. І як дізналися німці на власному досвіді, така вартість не є вдалою. Як виявилося, плюсів у світлодіодів трохи. Вони, звичайно, дають «денне світло», але немає тієї величезної заявленої економії енергії і до того ж вони часто нерівно «заливають» площа перед автомобілем.
Далі наведемо результати випробувань. Світло порівнювали на енергоспоживання, дальність світла, ступінь «ослепляемості» різних типів
фар на рухомих і стоять машинах і вартість фар.
Почнемо з самого дорогого нашого учасника. Mercede-Benz S-Class відверто розчарував темним майже 20-метровим провалом перед бампером,
Seat Leon вибеляет ближнім світлом простір перед машиною, але радує дальнім світлом. Світлодіоди в Nissan Leaf світять занадто високо і
тому сліплять зустрічних.
До светодиодам BMW у фахівців були претензії по характеристикам дальності, також не вистачає «пробивної сили» стандартного бі-ксенону. Світлодіоди від Lexus залили тунель райдужними інтерференції і теж дав собі раду перед ксеноном в питаннях дальності.
Як підсумок, редактор журналу AutoBild Хендрік Дикман резюмував, що світлодіодне освітлення ефективно далеко не завжди: світлодіоди поблизу нерівномірно світять, затемнюють простір перед бампером, немає тієї задекларованої економії енергії і коштують недешево.
Однак, як зауважує наш головний експерт, світлодіоди прогресують і в даний момент практично рівнозначні ксенонове освітлення. Порівняльний тест галогенних, ксенонових та світлодіодних фар німецькі фахівці проводили восени 2013 року, а в січні 2014 року відповідна стаття з'явилася в українській версії журналу.