Системи контролю сліпих зон. Що це таке і як працює?

  • 05 June 2018 16:33:29

Кожен автовласник, особливо якщо він тільки починає практикувати водіння, стикається з ситуацією, коли, виконуючи маневр на завантаженій міській трасі, він не помічає в бічних дзеркалах авто, що рухається по сусідній смузі. Зрозуміло, така ситуація викликає гнів водіїв, які в цей момент опиняються поруч. Особливо часто такі казуси трапляються у великих містах, де трафік руху дуже щільний.


Причина таких пригод проста - у кожного автомобіля є «сліпа» (або «мертва») зона. Сліпий зоною називається простір навколо авто, яке потрапляє в дзеркало заднього огляду. Якщо авто, що рухається позаду вас, потрапить в цю зону, ви просто не побачите його в автозеркале. На розмір сліпої зони впливає конструкція транспортного засобу. Як правило, чим більше габарити авто, тим більше площа сліпої зони.


Знаючи про це явище, досвідчені водії перш ніж перебудуватися в інший ряд часто обертаються назад, щоб переконається у відсутності машин. Але це дія відволікає автолюбителя від дороги, що теж може послужити причиною дорожньо-транспортної пригоди.


Що таке система контролю сліпих зон, і навіщо вона потрібна?

Щоб позбавити себе від подібного роду ризиків, багато автовласників оснащують свої машини системами контролю сліпих зон. Вони сповіщають водія про перешкоди, які потрапили в цю небезпечну зону, ніж зменшує ризик виникнення ДТП.


Такі системи контролю сліпих зон часто поєднуються з парктроніки. Такий варіант є оптимальним для водія. Він не тільки отримує підказки при виконанні складних маневрів на трасі. Виконувати реверс і паркуватися на забитої парковці також стає набагато легше.


Сьогодні багато автовиробників встановлюють такі системи на автомашини ще на заводі. Правда, це стосується лише машин преміум - класу. Більш доступні моделі, на жаль, до сих пір випускаються з конвеєра без цієї опції.


Принцип роботи систем контролю сліпих зон

Конструкція і принцип роботи таких систем дуже прості. Чотири ультразвукових датчика встановлюються по краях передніх і задніх бамперів (по 2 на кожен). Їх завдання - в режимі реального часу відслідковувати наявність різного роду перешкод ззаду авто, які не є видимим в дзеркало заднього огляду і бічні дзеркала. Такі датчики розрізняються за типом кріплення. Вони бувають:


внутрішніми, які кріпляться зсередини авто;

зовнішніми, що кріпляться зовні.

У салоні автомашини встановлюються додаткові світлодіодні індикатори, які сповіщають автовласника про перешкоди, що знаходяться в мертвій зоні. Також водій може отримувати тривожні повідомлення у вигляді звукового сигналу.


Як своїми руками встановити паркувальну систему контролю сліпих зон?

З кожним роком щільність трафіку у великих містах неухильно зростає, в зв'язку з чим установка системи контролю сліпих зон є необхідністю для всіх, хто дійсно піклується про свою безпеку. На деяких машинах такі системи вже встановлені виробником. Але якщо такої опції у вас немає, не турбуйтеся - нічого не заважає встановити їй самостійно. При цьому марка і рік випуску вашого авто значення не мають. У спеціалізованих магазинах представлений великий вибір систем контролю мертвих зон і парктроников, оснащених додатковими датчиками, які виконують цю опцію.


Що стосується процесу встановлення такої системи, то він нічим не відрізняється від інсталяції звичайного ультразвукового сонара. Як і при установці парктроника, найважливіша частина роботи - інсталяція і коректна настройка датчиків. Важливо правильно розрахувати висоту, на якій будуть закріплені сенсори. Інакше вони можуть давати помилкові сигнали, спрацьовує на дорожнє полотно. Також важливо налаштувати їх так, щоб вони чітко охоплювали мертву зону вашого авто, інакше установка не матиме ніякого сенсу.


Як і завжди, коли справа стосується безпеки, ми рекомендуємо довірити установку паркувальної системи контролю сліпих зон професіоналам. Так ви зможете бути впевнені, що пристрій вас не підведе.

 
Рекомендуємо