Як відбувається розробка і виробництво автомобілів Changan

  • 02 June 2020 18:15:41

Автомобілі китайських брендів присутні на нашому ринку вже досить довгий період часу, але до сих пір покупці мають дуже насторожене ставлення до них. Найчастіше потенційні власники мають претензії до якості машин, а також до їх сервісного обслуговування. Автовиробники з Піднебесної звичайно знають про таке недовіру і зі свого боку роблять все можливе, щоб переконати майбутніх клієнтів. Оскільки якщо провести порівняння між автомобілями, які випускалися в Китаї 10 років тому і зараз, можна приємно здивуватися отриманого прогресу. Розглянемо подібний прогрес на прикладі дослідного центру, розташованого на автомобільному заводі компанії Changan, який, на даний момент, є другим за величиною автовиробником в КНР.
Штаб-квартира компанії Changan розташовується в місті Чуцін, так званої столиці автопрому Китаю, населення якого становить понад 35 млн осіб. Тут можна знайти також головні офіси і виробничі майданчики практично всіх місцевих автомобільних виробників. Автоконцерн є другим за величиною, після Shanghai Automotive Industry Corporation, і має 157-річну історію.
Виробничі потужності вражають своїми масштабами, адже їх можна зіставити з розмірами якогось невеликого міста. По суті кожна модель бренду випускається на окремому міні-заводі з окремою складальної лінією. Крім цього, компанія має два суббренда, власний завод з виробництва трансмісій, двигунів, і інших складальних елементів для електромобілів. Але і це не все, адже є спільні виробництва з європейськими та японськими брендами Ford, Mazda, Suzuki і групою компаній PSA.
Державне підприємство Changan було засновано в 1862 році і займалося будівництвом машин для військових, а також виробництвом гармат. Починаючи приблизно з 1950 р освоюється виробництво позашляховиків для військових, що і є точкою відліку в автомобільній історії компанії. Примітно, що російською мовою правильно вимовляти «Чан'ань», а не як напрошується «Чанган».
Як і личить найбільшим виробникам, Changan має власний дослідницький центр величезних розмірів, який виконує розробку і впровадження передових технологій. У Китаї зараз не скупляться в витратах на технологічну сферу. На R & D-центр в Чуціне було витрачено цілий мільярд доларів США, всього в світі налічується вісім аналогічних центрів, розташованих в США, Японії і Німеччині. Сумарно тут налічується близько 180 лабораторій, а працює тут понад 12 000 співробітників. Китай акумулює кращих фахівців з усього світу, тому тут працюють дизайнери, інженери і технологи з таких компаній як BMW, Volkswagen, Mazda, Ford і Toyota.
У поточному модельному ряду автовиробника представлено 18 моделей, більшу частину яких (10 штук) складають кросовери.
Маючи в своєму розпорядженні величезні ресурси, компанія має в своєму розпорядженні усіма сучасними досягненнями в автопромисловості і давно впровадила їх в свої серійні автомобілі. В їхньому арсеналі випуск атмосферников з ланцюгових ГРМ, турбированних двигунів, а також екологічних малолітражних трьохциліндрових двигунів внутрішнього згоряння. Компанія має власну роботизовану автоматичну коробку передач з двома «мокрими» зчепленнями на 7 передач. Гідротрансформаторним АКПП, що встановлюються на автомобілі концерну, поставляються японською компанією Aisin.
Як інженерні, так і виробничі потужності Changan сконцентровані на виготовленні бензинових, електричних і гібридних двигунів. Як видно, в компанії немає планів на розробку дизельних двигунів. Також вони відсутні в комплектації легкових автомобілів марки.
Підприємства Changan мають повний цикл виробництва. Якщо порівняти складальні цехи з автозаводами інших світових виробників, то з відмінностей можна буде побачити тільки транспаранти з комуністичними символами і гаслами, оскільки Changan все-таки державна компанія Китаю. Також не буде видно великої кількості персоналу на конвеєрі. Це пояснюється просто, але вражаюче - більшість із заводів, що належать концерну побудовані відповідно за найсучаснішими технологіями, а рівень автоматизації на них досягає 92%. Більший показник можна побачити тільки в Японії. «Чан'ань» в цілому випускає 2 000 000 автомобілів в рік на 35 виробничих кластерах розташованих по всьому світу.
Як ми вже говорили, компанія йде в ногу з часом і має підрозділ, що займається розробкою і виробництвом електромобілів Changan EV. Компанія вже розробила три платформи і успішно випускає модельний ряд серійних автомобілів на електричній тязі. Повністю налагоджено серійне виробництво, а також постачання ключових компонентів, як тягові батареї і інших систем. У компанії ретельно підійшли до вирішення нагальних для електрокарів проблем: ефективне охолодження акумуляторних батарей в літній період і обігрів салону в зимовий.
Бренд з Китаю не має планів щодо впровадження на європейські та американський ринки. Як кажуть топ-менеджери Changan, на даних ринках автомобілів з ДВС уже зайняті всі ніші і немає сенсу на них виходити. Але в амбітні плани компанії входить «електрична експансія» ринків спочатку Старого Світу, а потім і Нового. Якщо політична ситуація не втрутиться в ці плани.
Максимальну віддачу в китайському концерні очікують від електричного седана Changan Eado EV460. У компанії серйозно підготувалися до виходу моделі на ринок і розробили крім цивільної серійної версії ще модифікацію для таксі або каршерінга, а також спецверсію для поліції. Автомобіль агрегатується електричним мотором на 136 кінських сил, з яким він розганяється до 100 км / год за 10,8 с.
У виставковому залі компанії в Чуціне можна також випробувати відчуття від роботи інноваційної розробки Changan - трансмісії для електромобілів Multi-Gear, яка має компактні розміри і в той же час просту, а значить надійну конструкцію. Таку можливість надає тренажер, що імітує автомобіль з натурної коробкою передач.
Китайський ринок славиться різноманітними електронними девайсами, і нові моделі автомобілі Changan також оснащуються сучасною електронікою. Приладова панель у вигляді монітора з анімованої графікою, яка може встановлюватися в топ комплектаціях відомих брендів, тут може бути базовим оснащенням в окремих моделях. Мультимедійна система Changan In Call 3.0 дозволяє взаємодіяти з автомобілем дистанційно, за допомогою 4G мережі. Серед вилучених можливостей є управління кліматичною установкою, постановка / зняття з охорони і безліч інших сервісних функцій.
Актуальним для компанії є розвиток і впровадження технології автономного управління автомобілем. Changan має технології, здатними вже зараз реалізувати автопілот другого рівня. Це означає, що автомобіль повністю управляється бортовим комп'ютером, а водій лише доглядає за його діями. У перспективі китайський концерн планує вже до 2025 року впровадити в свої електромобілі автопілот третього і четвертого рівнів. Такі системи ще більше знижують необхідність водія у втручанні в процес управління. Повна відмова від необхідності людини-водія китайцями запланований на 20-30 рік.
За задумом інженерів Changan вже в найближчі два-три десятиліття електромобіль увіллється в концепцію «розумного будинку» і людина буде взаємодіяти з усіма його компонентами за допомогою штучного інтелекту. Те, що ми звикли бачити у фантастичних фільмах - стане реальністю вже зовсім скоро.
Амбіції компанії Changan НЕ пустими, адже саме вона встановила найбільш масштабний пробіг з безпілотними автомобілями, в якому налічувалося 55 кросоверів марки, що зафіксовано книгою рекордів Гіннеса.

 
Рекомендуємо