Ксенонові фари світять рожевим або фіолетовим кольором. Що це означає, і що робити?

  • 30 April 2018 13:33:17

Винахід ксенонових ламп і установка їх в головне освітлення автомобіля стало справжнім подарунком для автовласників. Такі лампочки прекрасно освітлюють дорожнє полотно в темний час доби за будь-яких погодних умовах, і роблять переміщення на авто максимально комфортним і безпечним. Вони відрізняються тривалим терміном експлуатації і широким рядом колірних температур - від жовто-червоних до синьо-фіолетових. На сьогоднішній день у ксенонових ламп практично немає конкурентів, так як вони відмінно поєднують доступну вартість і неперевершена якість світла. Тому не дивно, що все більше автолюбителів оснащують свій автотранспорт газорозрядними лампочками.

Як правило, якщо лампочки були куплені в надійному магазині, і встановлені професіоналами, проблем з освітленням у водіїв не виникає дуже довго. Однак з часом, через певний пробіг, деякі лампи можуть змінити колірну температуру світіння. І це - перша ознака того, що водієві варто звернути на них свою увагу. Чому зміна кольору світлового потоку - тривожна ознака, і що робити, якщо одна з фар стала світити рожевим або фіолетовим кольором, ми розповімо в цій статті.

Чому не варто ігнорувати зміну кольору ксенонового світла?

Якщо ваші лампи почали світити різним світлом, наприклад, одна - біло-блакитним, друга рожевим, це не тільки зіпсує зовнішній вигляд вашого авто (погодьтеся, «різні очі» машина виглядає вельми незграбно). Набагато більший дискомфорт у вас викличе НЕ ущемлене почуття естетики, а незвичне освітлення дороги фарами різного кольору. А це вже небезпечно.

Також варто пам'ятати, що зміна температури світлового потоку - ознака несправності ксенону, який красномовно говорить власнику авто, що скоро лампочка може прийти в непридатність. Основні причини такої зміни:

несправність самої лампи;

проблема з лінзою фокусування світла;

проблема з блоком розпалу (трансформатора);

несправна проводка;

заміна ламп у фарах в різний час.

Далі ми розповімо докладніше про кожну з цих проблем, і підкажемо, як їх можна усунути своїми руками.

Несправна сама ксенонова лампа

Перша можлива причина різного кольору фар - несправність самої лампочки. Як ви знаєте, ксенонова лампа складається з колби, наповненої газовою сумішшю, і електродів, між якими виникає світиться дуга. Згодом, ці електроди починають оплавлятися і згоряти, поступово осідаючи на стінки захисної колби.

В результаті цього неминучого процесу, відстань між контактами поступово збільшується. Яскравість дуги між електродами зменшується, що позначається на інтенсивності світлового потоку і його колірною температурою. Також в зміні кольору світлового потоку повинен і розплавлений метал, який осів на стінки лампочки.

У цій ситуації вихід один - заміна ксенонових лампочок.

Несправна лінза фокусування світла

Лінза, встановлена ​​в фарі, фокусує світловий потік на дорожнє полотно. Завдяки лінзі, світловий пучок не розсіюється в різні боки, і не сліпить машини, що їдуть по зустрічній смузі. Хороша лінза для фари повинна бути виготовлена ​​з прозорого скла, і ні в якому разі не з пластмаси. Пластмасові лінзи з часом плавляться, змінюючи колір і якість світлового потоку. Так що якщо одна з фар стала світити рожевим або фіолетовим світлом, спробуйте переставити лампочки місцями. Якщо після цього фари не поміняли колір світіння, значить причина зміни кольору, швидше за все, саме в лінзі.

Вийшов з ладу блок розпалювання (трансформатор)

Це також дуже поширена причина, внаслідок якої ксенонові лампи можуть давати світло різної колірної температури. Блок розпалювання для газорозрядної лампи - це високовольтний трансформатор, завдання якого розпалювати світлову дугу і підтримувати її світіння. Він складається з декількох деталей, які можуть прийти в несправність, і вивести пристрій з ладу:

конденсатор;

випрямний діод;

імпульсний трансформатор.

Якщо один з цих елементів прийде в непридатність, блок розпалу не зможе подавати імпульси, необхідні для роботи ламп, в високовольтні котушки. Внаслідок цього дуга в лампочці буде горіти гірше, змінюючи колір світіння, або зовсім не буде розпалюватися.

Щоб перевірити трансформатор лампи, що стала світити по-іншому, поміняйте їх місцями. Якщо після цього несправність стала проявлятися на інший лампочці, значить причина несправності в блоці розпалювання. Щоб виправити ситуацію, просто замініть його на новий.

Проблеми з проводкою

Буває, що несправність проявляється періодично - то з'являється, то сама собою зникає. У цьому випадку варто перевірити проводку і контакти, особливо, якщо ксенон був встановлений своїми руками. Причиною зміни кольору фар може бути вода, яка потрапляє в проводку, або прогорів ділянку. Якщо виявите такого роду несправність, просто усуньте вогнище, або замініть прогорілий провід повністю.

Лампочки світять різним кольором при заміні лампи

На спеціалізованих форумах часто спливає це питання: «Чому при заміні згорілої лампочки вони світять різним кольором, навіть якщо лампа на заміну купувалася з такими ж характеристиками, і що з цим робити»? Тут все гранично просто. Як ми писали вище, газорозрядні лампи з часом змінюють колір світлового пучка внаслідок зносу і оплавлення електродів. Тому якщо в одній з фар лампочка прийшла в непридатність, міняти доведеться відразу дві лампи. Інакше ви неминуче отримаєте «різні очі» авто.

Ось, загалом-то, і всі основні причини, за якими ваші фари можуть світити різним світлом. Сподіваємося, наша інформація була вам корисна!