Типи батарей в електромобілях

  • 28 September 2022 15:26:07

Основною характеристикою, яка цікавить будь-якого потенційного покупця електромобіля - це запас ходу, тобто. яке відстань зможе подолати електромобіль однією повному заряді батареї. Визначальним фактором тут є ємність батареї та речовина з якої виготовлений її катод. Сьогодні ми спробуємо простими словами розповісти про основні типи батарей, які використовуються в сучасних електрокарах.

Сучасні електромобілі запитуються від літій-іонних акумуляторних батарей, оскільки вони позбавлені дуже неприємної нестачі, а саме “ефекту пам'яті”, тобто. їх можна заряджати будь-якої миті, не чекаючи повного розряду. Самі ж літій-іонні акумулятори розрізняються за типом катода, який визначає вага, ємність і довговічність батареї (кількість циклів заряд/розряд).

В даний час найбільш поширені і використовуються такі типи літій-іонних акумуляторів: NCA (LiNiCoAlO2 - Літій-нікель-кобальт-алюміній-оксидний акумулятор), NMC (LiNixMnyCozO2 - Літій-нікель-марганець-кобальт-оксидний акумулятор) Літій-залізо-фосфатний акумулятор). Відразу відзначимо, що в залежності від сили струму (чим менше, тим краще), яким проводиться зарядка тягової батареї електромобіля і ступеня її розрядки перед зарядкою, кількість циклів заряд-розряд може збільшуватися або зменшуватися в 2-3 рази. Ми наводитимемо гарантоване значення таких циклів.

NCA тягові батареї найчастіше застосовуються в електромобілях Tesla. Питома щільність енергії (яка показує, наскільки важкою буде батарея залежно від її ємності) становить: 200-260 Вт*ч/кг. Перевагами акумуляторів цього типу є висока питома енергоємність, тривалий термін служби та висока питома потужність. У недоліки можна записати досить невелике число циклів заряд/розряд - 500.

NMC тягові батареї досить поширені і встановлюються великою кількістю виробників електромобілів, наприклад, на Honda M-NV, eNS, VW id4, id6. У порівнянні з NCA вони мають меншу питому щільність енергії: 150-200 Вт*ч/кг, але більшу довговічність за рахунок збільшеної кількості циклів заряд/розряд - 1000, а також стійкості та стабільності роботи при температурних змінах.

LFP тягові батареї найбільш перспективні на даний момент і також встановлюються широким спектром виробників електрокарів, наприклад, на Byd Yuan, Song, Tang, Han, в тому числі в цьому списку є компанія Tesla, яка за опублікованими даними планує встановлювати на деякі свої моделі літій-залізо- фосфатні батареї Blade battery від китайської компанії BYD. Завдяки своєму складу, такі LFP акумуляторні блоки безпечніші за NMC, а саме менш схильні до займання при випадковому пошкодженні. Також суттєвою перевагою є велика кількість циклів заряд/розряд: понад 2000 разів (до 7000 за правильних умов експлуатації та заряду). При цьому питома щільність енергії менша, ніж у NMC: 90-160 Вт*ч/кг.

 
Рекомендуємо