Денні ходові вогні в Україні

  • 07 may 2014 11:17:14

Зараз в Україні фарами денного світла користуються менш, ніж 1% автомобілістів. З цього одного відсотка чверть власників автомобілів встановили дані прилади власними зусиллями.

Зацікавленість автовласників до денних ходових вогнів зрозумілий, так як, на ближнє світло витрачається приблизно 0,375 л пального на годину незалежно від швидкості руху. При річному пробігу в 20 000 км із середньою швидкістю 40 км / год автомобіль знаходиться в дорозі 500 годин, даремно спалюючи 190 л бензину.

Без обмежень?

Тому зрозуміле бажання багатьох автовласників встановити на свої автомобілі ДГЗ. Здавалося б, цього нічого не перешкоджає. Принаймні Правило ЄЕК ООН №87, яке Україна ратифікувала, безпосередньо передбачає, що ДГЗ обов'язкові на автомобілях. Можемо навести в приклад нашого північного сусіда - в Росії Технічний регламент дозволяє самостійну установку ДГЗ при

умови дотримання вищезазначених вимог. Немає обмежень по самостійній установці ДГЗ і в інших країнах.

Однак наше ДАІ, самостійну установку ДГЗ визначають як переобладнання. У Центрі безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем МВС України (ЦБД і АС) стверджують, що, в разі якщо фари денного світла не були встановлені заводом-виробником автомобіля, їх монтаж і установка є переобладнанням і попередньо повинна бути узгоджена з подальшим відображенням у реєстраційних документах (техпаспорті і тд.).

За вимогою

Пункт 6.1.3 ДСТУ 3649-2010 говорить, що на знятих з виробництва автомобілях або на тих, які приведені у відповідність до вимог даного стандарту або переобладнані відповідно до дозвільним документам, дозволено монтувати зовнішні світлові прилади від інших транспортних засобів з дотриманням вимог ДСТУ UN / ECE R 48-02. Це означає, що даний ДСТУ дозволяє встановлювати денні ходові вогні як мінімум на машини, зняті з виробництва, за умови дотримання вимог ДСТУ UN / ECE R 48-02.

Яскравість світлодіодів в денних ходових вогнях від 400 до 1200 кд, площа освітлюваної поверхні - від 25 до 200 см2 і колір світіння білий. Відстань між фарами має бути не менше 600 мм, а висота над рівнем дороги - від 2500 мм до 15000 мм. Денні ходові вогні повинні включатися в автоматичному режимі при запуску двигуна або, коли автомобіль починається свій рух і вимикається, коли вмикається протитуманні фари, фари ближнього та дальнього світла (за винятком моргання дальнім світлом) і при виключення двигуна.

В Європі і в Росії все нові автомобілі оснащуються денними ходовими вогнями ще з заводу. Але в більшість версій, які поставляються для українського ринку, такими вогнями не обладнані.

Якщо говорити про ціни на ДГЗ на українському ринку, то, наприклад, блок управління фарами дальнього світла, який дозволяє застосовувати їх в якості ДГЗ, можна купити за 300-500 грн. Дані прилади дають можливість обійтися без інсталяції додаткових ходових вогнів, для яких іноді на автомобілі буває складно знайти підходяще місце.

У середньоціновому сегменті ринку - від 350-500 грн. сила світла ходових вогнів як правило вказується, і вона відповідає (на папері, звичайно) Правила №87. Тільки від 800 грн. можна знайти фари, на яких будуть вказані не тільки сила світла, але і те, що вони відповідають Правилу №87.

 
Рекомендуємо