breadcrumbs_revolution_theme
  • 15 December 2017 12:22:42

Про те, наскільки важливо гарне освітлення дороги в темний час доби, написано вже не одну сотню статей. І, на щастя для водіїв, сучасні технології дозволяють забезпечити себе хорошим і якісним світлом.

 

Одним з кращих на сьогодні рішень буде установка в фари головного світла ксенонових ламп. Вони цілком доступні за ціною, і при цьому відрізняються високими показниками яскравості і довговічності. На відміну від звичайних галогенок, ксенон практично не гріється. В тепло у таких ламп йде не більше 6% потужності, тоді як у галогенних цей показник досягає 40%. Таким чином, встановлюючи ксенон в своє авто, ви можете не переживати, що він зіпсує оптику, проводку або скло фари.

 

Загалом, якщо ви ще не замінили старі галогенні лампочки на практичний ксенон, саме час це зробити. У цій статті ми розповімо про основні особливості цих освітлювальних приладів, і навчимо вас, як за п'ять хвилин підібрати ідеальні ксенонові лампи для своєї автомашини.

 

Як вибрати цоколь ксеноновим лампочки, щоб вона підійшла для вашої машини?

 

Нагадаємо, що цоколем лампи називається спеціальне кріплення, за допомогою якого вона кріпиться в патроні, і через який до неї підводиться електричний струм. У фарах ближнього і дальнього світла, противотуманках і ДГЗ використовуються лампочки з різним цоколем. Мало того, в різних автомашинах цоколь лампочок для одних і тих же фар також можуть відрізнятися. Тому вибираючи ксенон для свого авто, в першу чергу потрібно визначитися з тим, який цоколь вам потрібен.

 

В машинах європейських марок найчастіше використовуються такі ксенонові лампи:

 

• лампи ближнього світла з цоколем H1 або H7;

• лампочки дальнього світла з цоколем H1;

• лампочки для противотуманок з цоколем HB3.

 

Автомашини азіатських марок в основному використовують ксенон:

 

• в фарах ближнього світла - цоколь HB4;

• в фарах дальнього світла - H3;

• в протитуманних фарах - H11.

 

Що стосується американських машин, тут чіткої закономірності щодо цоколям немає.

 

Дізнатися, який цоколь підійде для вашої автомашини, можна погортавши інструкцію до неї, або скориставшись Інтернетом. Наприклад, на нашому сайті є цілий розділ, в якому зібрано величезний каталог цоколів ламп для різних марок авто.

 

Що таке колірна температура світлового потоку, і яка є оптимальною для ксенону?

Поняття колірної температури, або температури світіння, прийшло з фізики. Вчені встановили, що у кожного кольору є своя «температура», яку можна вимірювати в Кельвіна (К). Цей параметр зовсім не пов'язаний з відчуттям тепла, що виходить від освітлювального приладу. Він впливає тільки на сприйняття кольору як «теплого» і «холодного». При цьому, чим менше температура світіння, тим теплішим буде колір світлового потоку.

 

Для авто виробляють лампочки з різною колірною температурою:

 

• 3000 - 3500 К - дають теплий жовтий колір, підходить для протитуманних фар;

• 4300 - 5000 К - біло-жовтий, найбільш комфортний для сприйняття колір світіння;

• 6000 - 7000 К - холодне біле світло;

• 8000 К - синє світло, з легким фіолетовим відтінком.

 

Чим вище колірна температура ксенону, тим менше його яскравість. Для установки в фари головного світла оптимальними будуть лампочки з температурою 4300 - 5000 К так як у них найменша втрата яскравості.

 

Які бувають блоки розпалювання для ксенонових лампочок, і який з них краще?

 

Сьогодні у продажу можна знайти блоки розпалювання (їх ще називають «баласти») для установки в авто наступних типів:

 

• тонкі ( «SLIM»);

• стандартні ( «товсті»);

• з вбудованими «обманками» або без них.

 

Тонкі блоки розпалювання є більш сучасними. При їх використанні перехід від стадії запалювання лампи до світіння проходить набагато плавніше, ніж при установці стандартних блоків. Це дозволяє збільшити термін експлуатації лампи відсотків на 30. Ну і як зрозуміло з назви, такі блоки набагато компактніше, ніж стандарт. Якщо під капотом вашого авто мало місця, цей варіант підійде ідеально.

 

З іншого боку, якісні комплекти ксенону з блоками розпалу SLIM коштують дорожче ніж з товстими. Але через компактних розмірів відсоток браку у них вище. Так що вибір за вами - якщо економити місце під капотом немає необхідності, можете сміливо купувати стандартні блоки.

 

І ще трохи про економію. Щоб уникнути зайвих витрат, не купуйте пристрої з зайвими для вашого транспортного засобу функціями. Наприклад, якщо в бортовому комп'ютері вашої автомашини не встановлено контролер споживання напруги лампочок, не потрібно встановлювати блоки розпалювання з «обманками».

 

Ще можна класифікувати блоки розпалювання по типу напруги. Зверніть увагу на маркування приладів:

 

• AC - пристрій працює зі змінним струмом;

• DC - з постійним.

 

Якщо ви хочете, щоб лампочки прослужили довше, радимо шукати блоки типу АС. Постійна напруга в електродах сприяє швидкому зносу ксенону.

 

Які ксенонові лампочки купувати не варто?

 

Ну і наостанок кілька слів про те, від покупки яких пристроїв варто утриматися. Вибираючи новенький ксенон, приділіть увагу таким моментам:

 

1. Подивіться, як розташований кулька ксенонової лампи. Його місце розташування має збігатися з ниткою розжарювання звичайної лампочки. Якщо кулька зміщений вправо або вліво, це призведе до расфокусе фари, і їх світло буде зліпити зустрічних водіїв.

2. Колба лампи хорошої якості повинна бути посаджена на метал або на кераміку, і ні в якому разі не фіксуватися клеєм. При високій температурі він швидше за все «попливе», що змінить кут нахилу лампочки.

3. Не варто брати найдорожчі комплекти ксенону топових брендів. У вартість цих освітлювальних приладів закладені чималі витрати на маркетинг і рекламну підтримку.

4. З іншого боку, занадто дешевий ксенон поганої якості "подарує" власнику авто поганий світло, позапланове відвідування СТО та витрати на заміну зіпсованих деталей.