ксенонове світло

  • 14 may 2014 15:01:01

Ще зовсім недавно, якихось 10-20 років тому галогенові лампи прийшли на зміну лампочкам Ілліча. І тоді це було межею досконалості. В даний час автомобіль практично неможливо уявити без ксенонових ламп. У даній статті ми спробуємо розкласти і показати всі переваги і недоліки «ксенону».

Самі звичайні лампи розжарювання мають цілу низку недоліком:

світло - він блідо-жовтий,

володіють високим енергоспоживанням

невисокий термін служби

мають низький рівень питомої світловіддачі - від 10-18 люмен на ват (лм / Вт)

Наступним еволюційним кроком в лампової індустрії стали галогенні лампи. Вони мають більш високою температурою спіралі - приблизно 3200К (кельвінів). Щоб уникнути перегоряння, колби виробляються з кварцового скла і заповнюються інертним газом, що складається з йоду або / і брому. Це інновація подовжує термін дії лампи в два рази - аж до 2 тис. Годин. Зазвичай потужність галогенних ламп знаходяться від 15 до 30 лм / Вт, що значно краще, ніж у звичайних ламп розжарювання.

Однак збільшення потужності світла галогенних може привести до перегріву фар, так як під час роботи колба розігрівається до 270 ° С. Підвищити ж потужність світла звичайної лампи не знижуючи її ресурсу неможливо.

Епоха ксенону

Зображення звичайної ксеноновим лампочки.

Газорозрядні лампи почали використовувати на початку 90-х років, вони не мають нитки розжарювання і процес світіння забезпечується за допомогою електричної дуги в газовому середовищі між двома металевими електродами. Через це рівень питомої світловіддачі збільшується в декількох разів вище, ніж у галогенних ламп і складає близько 80 лм / Вт. Інакше кажучи, при тій же силі світла ксенонова лампа відтворює значно потужніше світловий потік. 35 Вт при потоці 2700 - 3500 люмен, в той час як у галогенних - 55 Вт і 1000 люменів відповідно. ККД у ксенонових

ламп більше, ніж у ламп розжарювання, через це при високій яскравості вони гріються значно менше, ніж «галогенки». У них не згорає відбивач, а рассеивателю не страшно розтріскування під час дощу / туман. Ксенонові лампи також не схильні до вібрації і тряски: в них відсутній спіраль, отже, там нічому обриватися і це сприяє збільшенню терміну дії до 3000 годин.

Ксенонові лампи мають широкий діапазон колірної температури: від жовтого (3000К) до яркофіолетового (12000К-13000 К). Найвищим коефіцієнтом яскравості володіє лампа з яскраво-жовтим, майже білим світлом, з температурами 4200-4300 К. Такі лампи вже встановлюються в Європі на автомобілі в заводській комплектації. Ксенонові лампи з більш низькими або більш високими температурами вже мають меншу світловіддачею. Лампи з 6000 ° К і більш хоч і виглядають круто, але з ними буде погано видно похмуру погоду, під час дощу на мокрій дорозі. І крім того, вони ще й шалений

сліплять зустрічних водіїв.

Разом з баластом

Заміна «класичних» галогенових фар на ксенонові потребують невеликого втручання в проводку автомобіля - так що довірити такі роботи варто все-таки професіоналам.

Встановити ксенонової лампи можна замість галогенною лампочки, наприклад, за допомогою перехідника. Однак мало змонтувати «ксенон», потрібно ще коректно підключити його, а це дуже часто буває не просто. Конструкція лампи Ксенону наступна: скляна колба, в ній під тиском в десятки атмосфер перебувати газ ксенон (xenon), до складу якого входить солі різних металів (через них виникає потрібне світло), а також два металеві електроди. Для того, щоб відбулося запалювання, на електроди потрібно подати напругу в десятки кіловольт. Після цього для підтримки горіння

дуги між електродами потребує стабільного рівня різниці потенціалів в 80В.

Через те, що заводське електрообладнання автомобіля до цього завдання зазвичай не готове, в комплект до лампочок входять пускогенерірующіе і пускорегулирующие пристрої - блоки розпалювання або баласти.

Ще однією специфікою «ксенону» є присутності в них тільки однієї дуги. Через це, стандартні, аналогові однонітевиє ксенонові лампи працює в режимі або тільки ближнього, або тільки дальнього світла.

Є, однак, лампи працюють як в режимі ближнього світла, так і дальнього світла. Ці лампи називаються біксеноновимі. Перемикання між дальнім і ближнім світлом виробляється завдяки електромагніту, який управляє переміщенням металевої шторки або, що краще, колби.

Тобто, при заміні «галогенок» на «ксенон» з цоколем Н4 можна змонтувати звичайні ксенонові лампи (ну тоді потрібно буде пожертвувати дальнім світлом), так і біксенонові лампи, в яких буде працювати ближній і дальнє світло.

Вартість ксенонових ламп починається від 85 грн. за одну лампочку. Цілий комплект: з блоками розпалу й перехідниками, може коштувати від 450 грн. (Sho-Me) і до 3500 грн. (KAIXEN).

У зв'язку з тим, що монтаж «ксенону» вимагає певних знань і навичок, рекомендується встановлювати його в настановних центрах. Коштує така послуга зазвичай від 200 грн.

 
Рекомендуємо