breadcrumbs_revolution_theme
  • 24 may 2014 12:07:17

Модні діодні

 

В даний час поки є тільки лічену кількість пропозицій світлодіодних ламп для головних фар. У цій статті ми проаналізуємо ситуацію з діодними задніми ліхтарями. Олексій Воробйов Обухів оцінив їх пропозицію і приміряв до «Ладі-Пріора».

 

Задні ліхтарі автомобіля виконують функцію не тільки світлосигнального обладнання, але також як елемент зовнішнього дизайну. Цілком вистачить постояти в вечірній пробці, щоб оцінити всю різноманітність розробників задніх ліхтарів.

 

Абсолютна більшість автолюбителів їздять на автомобілях зі старими добрими лампочками розжарювання, але в них, на відміну від фар, проглядається значно різноманіття: одно- і двухнитьові, бесцокольние і цокольні, на 21 і на 5 Вт, з безбарвним і кольоровим склом.

 

Однак зовні безпосередньо самих лампочок не видно: світловий потік від спіральок всередині лампи випускається тисячами вогників завдяки конструкції відбивача, яка нагадує звичайну фольгу. Існують і інші варіанти вирішення, наприклад, рифлений розсіювач. Але все-таки останнім часом більш популярні прозоре гладко скло і фасеточний рефлектор.

 

На самому початку, оглянувши цілу розсип світлодіодних замінників для ліхтарів, просто захоплюєшся їх різноманітності. І тут виникає дуже важливе питання, як можна вибрати правильні діоди для свого автомобіля.

 

Для прикладу ми вирішили протестувати світлодіодні вогні в ліхтарі «Лади-Пріора» і були розчаровані: несподівано відразу лампа потьмяніла і тим самим втратила задуманий дизайнерський вигляд.

 

Слід зауважити: наш призер став найкращим тільки в порівнянні з іншими учасникам, але зі штатними лампочками. Крім того в іншому ліхтарі результат може бути іншим.

 

Місце де повинні стояти світлодіоди - в торці або з боків?

 

Все залежить від структури ліхтаря. Якщо вона застарілого типу, з рифленим склом-розсіювачем, то в торці і з боків, щоб максимально рівномірно світилася вся поверхня. Якщо ж скло гладке, тільки бічні світлодіоди будуть головними, що опромінюють фасеточний відбивач. А якщо брати загальні закономірності, то їх немає - в кожному окремому випадку потрібен окремий підхід.

 

А чи можна взагалі міняти штатні лампочки на світлодіодні?

 

Ліхтарі відносять до світлосигнальним пристроїв і від їх коректної роботи безпосередньо залежить Ваша безпека. В Україні законодавчо заборонено встановлювати денні ходові вогні поверх штатних, які були встановлені самим автовиробником. Звичайно, на техогляді безпосередньо розподіл світла рідко ким перевіряється, до речі як і яскравість, - так що може, проскочите. Але чи потрібно ризикувати задньою частиною свого автомобіля, якщо хто-небудь не побачить блідого стоп-сигналу або поворотника?

 

Проблема вибору LED-лампочки для свого автомобіля.

 

Тільки погляньте на фото зверху - питання зовсім непростий. Насамперед потрібно щоб збігся цоколь. Цоколі бувають декількох типів:

 

з симетричними штирями байонетного замку,

зі зсунутими уздовж осі цоколя

з зсунутими щодо його діаметра.

Проблема №2 це дуже мале енергоспоживання струму в світлодіодах. Для генератора це добре, а для реле покажчика поворотів погано, так як різко збільшить частоту спалахів.

 

Також, в ряді моделей є система діагностики ламп розжарювання. Дуже економічні світлодіодні лампочки можуть її дезінформувати - загориться індикатор в комбінації приладів. Звичайно, завжди є варіант, підключити паралельно LED-лампи навантажувальний резистор на двадцять ват .., але воно Вам потрібно?

 

Правду кажуть, що світлодіодні лампи будуть світити довше ніж автомобіль може прослужити?

 

Питання насправді важкий. За ідеєю і заявленої виробниками специфікаціям, якісний світлодіод може працювати десятки і навіть сотні тисяч годин, але де гарантія, що Вам попався саме такий діод?

 

На нашому тесті один екземпляр не спалахнуло ще під час покупки, в іншому поперемінно гаснуть два діода з чотирьох. Ще одна лампочка елементарно не пройшла в отвір ліхтаря.

 

Такий дефект можна виправити напилком, - але, знову ж, чи варто зв'язуватися?

 

01 OLLO S25 W

 

4 білих світлодіода в торці, метал

Струм - 0,18 А

Орієнтовна ціна - 100 грн

Результат перевірки: Саме у цій лампочки періодично гасли або притухають два світлодіода з чотирьох. Виходить, заднім ходом в темряві не поїдеш, а стоп-сигналу або протитуманного вогню не побачиш!

 

 

 

02 OLLO S25 R

 

4 червоних світлодіода в торці, метал

Струм - 0,075 А

Орієнтовна ціна - 100 грн

Результат перевірки: Явно слабенька навіть для габаритних вогнів.

 

 

 

03 OLLO S25 Y

 

4 жовтих світлодіода в торці, метал

Струм - 0,14 А

Орієнтовна ціна - 100 грн

Результат перевірки: Порівняння з ненажерливим оригіналом не на користь модною заміни: такий сигнал повороту легко прогледіти.

 

 

 

04 Starled 6G

 

15 червоних світлодіодів в торці і з боків, «двухнітевая», метал

Струм - 0,19 А

Орієнтовна ціна - 170 грн

Результат перевірки: Цю хоча б видно, але знову ж таки сяк-так. А ще грошей коштує. Майте на увазі, тут використаний цоколь зі зміщеними