Модні діодні
- 24 may 2014 12:07:17
Модні діодні
В даний час поки є тільки лічену кількість пропозицій світлодіодних ламп для головних фар. У цій статті ми проаналізуємо ситуацію з діодними задніми ліхтарями. Олексій Воробйов Обухів оцінив їх пропозицію і приміряв до «Ладі-Пріора».
Задні ліхтарі автомобіля виконують функцію не тільки світлосигнального обладнання, але також як елемент зовнішнього дизайну. Цілком вистачить постояти в вечірній пробці, щоб оцінити всю різноманітність розробників задніх ліхтарів.
Абсолютна більшість автолюбителів їздять на автомобілях зі старими добрими лампочками розжарювання, але в них, на відміну від фар, проглядається значно різноманіття: одно- і двухнитьові, бесцокольние і цокольні, на 21 і на 5 Вт, з безбарвним і кольоровим склом.
Однак зовні безпосередньо самих лампочок не видно: світловий потік від спіральок всередині лампи випускається тисячами вогників завдяки конструкції відбивача, яка нагадує звичайну фольгу. Існують і інші варіанти вирішення, наприклад, рифлений розсіювач. Але все-таки останнім часом більш популярні прозоре гладко скло і фасеточний рефлектор.
На самому початку, оглянувши цілу розсип світлодіодних замінників для ліхтарів, просто захоплюєшся їх різноманітності. І тут виникає дуже важливе питання, як можна вибрати правильні діоди для свого автомобіля.
Для прикладу ми вирішили протестувати світлодіодні вогні в ліхтарі «Лади-Пріора» і були розчаровані: несподівано відразу лампа потьмяніла і тим самим втратила задуманий дизайнерський вигляд.
Слід зауважити: наш призер став найкращим тільки в порівнянні з іншими учасникам, але зі штатними лампочками. Крім того в іншому ліхтарі результат може бути іншим.
Місце де повинні стояти світлодіоди - в торці або з боків?
Все залежить від структури ліхтаря. Якщо вона застарілого типу, з рифленим склом-розсіювачем, то в торці і з боків, щоб максимально рівномірно світилася вся поверхня. Якщо ж скло гладке, тільки бічні світлодіоди будуть головними, що опромінюють фасеточний відбивач. А якщо брати загальні закономірності, то їх немає - в кожному окремому випадку потрібен окремий підхід.
А чи можна взагалі міняти штатні лампочки на світлодіодні?
Ліхтарі відносять до світлосигнальним пристроїв і від їх коректної роботи безпосередньо залежить Ваша безпека. В Україні законодавчо заборонено встановлювати денні ходові вогні поверх штатних, які були встановлені самим автовиробником. Звичайно, на техогляді безпосередньо розподіл світла рідко ким перевіряється, до речі як і яскравість, - так що може, проскочите. Але чи потрібно ризикувати задньою частиною свого автомобіля, якщо хто-небудь не побачить блідого стоп-сигналу або поворотника?
Проблема вибору LED-лампочки для свого автомобіля.
Тільки погляньте на фото зверху - питання зовсім непростий. Насамперед потрібно щоб збігся цоколь. Цоколі бувають декількох типів:
з симетричними штирями байонетного замку,
зі зсунутими уздовж осі цоколя
з зсунутими щодо його діаметра.
Проблема №2 це дуже мале енергоспоживання струму в світлодіодах. Для генератора це добре, а для реле покажчика поворотів погано, так як різко збільшить частоту спалахів.
Також, в ряді моделей є система діагностики ламп розжарювання. Дуже економічні світлодіодні лампочки можуть її дезінформувати - загориться індикатор в комбінації приладів. Звичайно, завжди є варіант, підключити паралельно LED-лампи навантажувальний резистор на двадцять ват .., але воно Вам потрібно?
Правду кажуть, що світлодіодні лампи будуть світити довше ніж автомобіль може прослужити?
Питання насправді важкий. За ідеєю і заявленої виробниками специфікаціям, якісний світлодіод може працювати десятки і навіть сотні тисяч годин, але де гарантія, що Вам попався саме такий діод?
На нашому тесті один екземпляр не спалахнуло ще під час покупки, в іншому поперемінно гаснуть два діода з чотирьох. Ще одна лампочка елементарно не пройшла в отвір ліхтаря.
Такий дефект можна виправити напилком, - але, знову ж, чи варто зв'язуватися?
01 OLLO S25 W
4 білих світлодіода в торці, метал
Струм - 0,18 А
Орієнтовна ціна - 100 грн
Результат перевірки: Саме у цій лампочки періодично гасли або притухають два світлодіода з чотирьох. Виходить, заднім ходом в темряві не поїдеш, а стоп-сигналу або протитуманного вогню не побачиш!
02 OLLO S25 R
4 червоних світлодіода в торці, метал
Струм - 0,075 А
Орієнтовна ціна - 100 грн
Результат перевірки: Явно слабенька навіть для габаритних вогнів.
03 OLLO S25 Y
4 жовтих світлодіода в торці, метал
Струм - 0,14 А
Орієнтовна ціна - 100 грн
Результат перевірки: Порівняння з ненажерливим оригіналом не на користь модною заміни: такий сигнал повороту легко прогледіти.
04 Starled 6G
15 червоних світлодіодів в торці і з боків, «двухнітевая», метал
Струм - 0,19 А
Орієнтовна ціна - 170 грн
Результат перевірки: Цю хоча б видно, але знову ж таки сяк-так. А ще грошей коштує. Майте на увазі, тут використаний цоколь зі зміщеними