Лампи в стоп-сигналах

  • 24 may 2014 12:22:48

Лампи стоп-сигналів перегорають частіше, ніж в інший оптиці. Це і зрозуміло: кількість включень у них значно більше.

Продукти яких компаній надійніше?

Для того, щоб максимально наблизити умови роботи стоп-сигнали до реальних, ми змушували лампочки раз у раз спалахувати і міцно трясли піддослідних.

Нагадаємо, що термін дії лампочок розжарювання сильно залежить від напруги. Тому щоб не чекати тисячі годин, можна прискорити процес, встановивши напругу до значень, яких в бортовій мережі в звичайних умовах ніколи не буває.

Припустити, яким буде реальний ресурс, не представляється можливим, але ми можемо запросто порівняти лампочки між собою. Тобто та, яка перегорить швидше за інших буде працювати менше, а та, що залишиться горіти довше всіх, заслужить звання переможця.

Все конкурсантів розділили на дві групи: лампочки з однією ниткою і з двома - в залежності від марки і моделі автомобіля. Плюс ми вирішили потрясти інноваційну світлодіодну лампочку SHO-ME. Про те, що ставити подібні замість нормальної лампи не можна, ми багато разів писали - і підтверджуємо ще раз. З лампами розжарювання такі світлодіодні стоп-сигнали змагатися не можуть: їх майже не видно, особливо на тлі включених габаритів. А любителі фізики можуть посперечатися між собою, яким стане спектр блакитного світлодіода, пропущений через червоний світлофільтр.

Цікаво, що в цілому лампи в стоп-сигналах виявилися більш живучими, ніж їхні соратники з головної оптики. У разі головного оптика випробування закінчилися на рівні 18,5 Вт, то для «степових» вони тільки почалися. Найперша лампочка, безіменна перестала працювати при напрузі 19 В, а наш переможець протримався аж до 22 В, а й в цьому так скажемо варварському режимі правильно світил протягом декількох годин. І до слова про годинник: їх на наші випробування пішло пристойно - по чотири на кожні полвольта, починаючи з 14,5 В.

У підсумку: сумно, але цілком очікуваний підсумок: перегоріли всі лампи без винятку, крім світлодіодної лампи. Зрозуміло, що не зовсім логічно було з нашого боку відчувати звичайні лампи розжарювання зі світлодіодами, тому що всі закони фізики, які описують все, що відбувається з ниткою розжарювання і з кристалом кремнію абсолютно різні. І тим більше був очікуваним і цікавий результат. навіть при

22 вольтах в лампі ще функціонувало близько половини світлодіодів! Але через якийсь час потьмяніли від осілого вольфраму і звичайні лампочки - даний ефект, в галогенних лампах не спостерігається.

У підсумку, є сенс в профілактичної заміни таких необхідних для безпеки ламп. Конкретні результати: в годинах і вольтах вказані на фото, на якому всі лампочки розташовані за годинниковою стрілкою в порядку перегорання. Які в підсумку можна зробити?

перша: друга нитка розжарення ніяк не впливає на термін служби першої

друге: безіменний продукт коштує п'ятірку і прослужить менше і почорніє раніше.

третє і останнє: перемога лампи Osram

Виходить, є сенс в профілактичної заміни таких важливих для безпеки ламп. Конкретні результати (в годинах і вольтах) показані на фото, де все лампочки розставлені за годинниковою стрілкою в порядку перегорання. Які ж висновки? По-перше, наявність другої нитки розжарювання не впливає на довговічність першої. По-друге, безіменне виріб хоч і коштує п'ятірку, але прослужить менше і почорніє раніше. І нарешті, схоже, що перемога лампи ОSRAM в попередньому тесті не була випадковою. Знають там, мабуть, якусь таємницю довголіття.

ТІЛЬКИ СХОЖІ

Автовиробники не дуже замислювалися про власників з маленькими засобами, який захоче сам поміняти собі лампочку в стоп-сигналах. Мало того, що лампи бувають цокольні і бесцокольние, - перші тільки здаються однаковими. І якби ж то ще однонітевиє або двухнитьові, але ще у кожного з типів фіксуючі виступи на цоколі розташовані по-різному! Пару років назад ці штирі завжди мали по діаметру, тобто строго навпроти один одного, - все було добре, просто і ясно. Але потім чомусь придумали змістити їх по дузі кола на пару десятків градусів - і асортимент зріс удвічі!

І наостанок, збереглася класична «фішка» двохниткових ламп: тут штирі знаходяться хоч і по діаметру, але на різній висоті. В результаті, не покладайтеся на окомір, а візьміть вже лампочку з собою в магазин для докладного порівняння.