Датчики тиску в шинах: призначення, принцип дії, види

  • 12 June 2018 13:23:39

Досвідчені автолюбителі знають - зміна тиску в шинах може спровокувати аварійну ситуацію. Регулярна їзда на перекачаних, або навпаки - приспущених колесах призводить до швидкого зносу покришок і погіршення маневреності авто. Відповідальні автолюбителі (який, на жаль, меншість) регулярно перевіряють шини за допомогою манометра. Решта - по-старому, довіряють власним окоміру, і подкачивают колеса при їх помітному просідання.


Щоб зробити пересування на авто більш безпечним, ми рекомендуємо оснастити колеса датчиками тиску в шинах. Ці невеликі пристрої візьмуть на себе контроль над вашими колесами, і попередять про проблему за допомогою світлового або звукового сигналу.


Навіщо потрібні датчики тиску в автошинах?

Як ми вже сказали, основне завдання таких індикаторів - під час переміщення на машині контролювати тиск в автошина. Деякі пристрої контролюють зміна температури всередині коліс.


Системи прямого контролю за тиском позбавлять автовласника від необхідності щодня перевіряти колеса за допомогою манометра, і своєчасно повідомлять про спущених схилах. Малу просідання коліс на око помітити важко, і якщо є невеликий прокол камери, водій ризикує завершити подорож десь в кюветі. У разі пробою колеса, індикатори зафіксують зміна, і передадуть господареві авто попереджувальний сигнал. Ці пристрої не врятують водія тільки коли стався раптовий серйозний розрив шини. В цьому випадку водій сам відчує недобре, так як повітря з розірваної камери виходить дуже швидко.


До речі, контролюючи рекомендоване значення тиску в колесах, автовласник не тільки дбає про свою безпеку, але і економить на пальному. Автомашина, переміщаючись на приспущених шинах, споживає на 1 - 1,5 літра більше палива на кожні 100 км шляху.


Які існують види датчиків тиску в шинах за типом кріплення?

Якщо класифікувати індикатори в залежності від способу інсталяції, то розрізняють 2 типи цих пристроїв:


зовнішні;

внутрішні.

Перший вид індикаторів встановлюється замість стандартних ковпачків зовні колеса. Їх перевага - порівняно невисока вартість і легка установка. Але індикатори такого типу швидко зношуються, і є ризик, що їх просто скрутять любителі поживитися за рахунок інших.


Внутрішні датчики тиску в шинах коштують дорожче, але зате і служать довше. Їх інсталюють на повітропровід, замість мундштука, через який в камеру закачується повітря, а сенсор індикатора розміщується всередині камери. Ці пристрої зовсім непомітні оточуючим, тому вкрасти їх можуть тільки разом з машиною. За рахунок кріплення, індикатори цього типу менше страждають через навантажень в процесі переміщення авто, і не схильні до впливу навколишнього середовища. Єдиний недолік таких пристроїв - для їх установки власнику авто доведеться звернутися в СТО.


Як працюють датчики тиску в шинах.

Класифікувати індикатори можна не тільки за способом установки, але і за принципом роботи.




1. Механічні - найпростіші зовнішні пристрої, що накручуються замість штатних ковпачків. Такі індикатори працюють дуже просто. Залежно від того, який тиск в шині, вони змінюють колір. Щоб зрозуміти, чи потрібно підкачати колеса, власнику авто потрібно просто оглянути всі датчики. Якщо все в порядку, індикатор зазвичай зеленого кольору, якщо є пробою він може бути жовтим або червоним. Такі індикатори потрібно підбирати до конкретних марках авто, так як у різних автомашин різне рекомендований тиск в шинах.


2. Бюджетні електронні датчики, які бувають і зовнішніми, і внутрішніми. У таких пристроях є вбудовані електронні чіпи, а комплектація включає спеціальне індикаторний пристрій. Завдання чіпів - передавати інформацію в блок управління, який в свою чергу повинен оповіщає автовласника про те, що тиск в шинах не відповідає рекомендованим значенням.


Перевагою зовнішніх електронних датчиків перед механічними - їх зовнішній вигляд. Візуально їх не відрізнити від штатних ковпачків, відповідно, вони не привертають уваги зловмисників. Але від руйнівного впливу відцентрової сили і дрібних камінців, що потрапляють на датчики під час руху, вони не захищені. Тому є великий ризик передчасного виходу пристрою з ладу.


3. Електронні індикатори з внутрішнім кріпленням нового покоління - найдорожчі і «просунуті» пристрою. Вони синхронізуються з мобільним телефоном або електронною системою авто. За бездротового зв'язку автовласник отримує точні дані про тиск, температуру і швидкості обертання кожного з коліс.


Такі пристрої найзручніші в експлуатації, і мають термін служби від 5 до 7 років (стільки часу служить батарея, яка входить в конструкцію датчика). Сьогодні інженери розробляють датчики без батарей, які повинні будуть харчуватися через антену.

 
Рекомендуємо