Денні ходові вогні

  • 07 may 2014 11:17:14

Денні ходові вогні (англ. Daytime running lights, DRL) - це зовнішні світлові пристрої, основною функцією, яких є поліпшення видимості автомобіля в світлий час доби.

Слід розрізняти денні ходові вогні з габаритними вогнями. У останніх, як випливає з назви, значно нижчий рівень світлового потоку і призначені для визначення габаритів автомобіля в умовах поганої видимості.

Розташовуються денні ходові вогні в різних країнах по-різному. В даний час існують такі основні типи:

фари ближнього світла, включаються коли автомобіль заведений

фари дальнього світла

протитуманні фари

покажчики повороту (передні), які працюють в постійному режимі.

На всіх автомобілях є фари ближнього світла і в деяких країнах європейського союзу виконують функцію денних ходових вогнів.

У Великобританії включають одночасно фари ближнього світла на зниженій напрузі з увімкненням габаритних вогнів. Це робиться щоб уникнути їх використання виключно як позначення автомобіля. Застосування фар ближнього світла в якості ДГЗ також називають instant lights - «миттєвими вогнями», так як у багатьох автомобілів їх включення пов'язано з включенням запалювання.

Дуже багато з автовиробників застосовують фари ближнього світла в режимі зниженого напруги. Спочатку фари ближнього світла використовувалися за правилами Німеччини як паркувальні ліхтарі. У різних країнах використовуються різні правила застосування ближнього світла - одні дозволяють застосування ближнього світла в якості ДГЗ, інші - не дозволяють їх.

Фари дальнього світла

Включений не на повну силу дальнє світло відповідає вимогам денних ходових вогнів, тому що він відрізняється від нормального і ближнього світла. Даний варіант став застосовуватися після вступу 1 грудня 1989 року в Канаді нових правил, згідно з якими водії зобов'язані обладнати свої автомобілі денними ходовими вогнями.

У США аналогічні правила були введені в 1990 році, але застосування DRL не було обов'язковим. Однак, з тих пір всі провідні автовиробники почали поставляти на північноамериканський ринок машини обладнані автоматичним включенням фар дальнього світла на зниженій напрузі. Допустима сила світлового потоку в США / Канада до 1500 кд.

У Сполучених Штатах Америки ідея застосування денних ходових вогнів дуже часто критикується. Критики пояснюють це збільшенням витрат палива і тим, що з включеними вогнями досить важко побачити пішоходів і мотоцикли.

Протитуманні фари

Правила дорожнього руху Російської Федерації не забороняють застосування протитуманних фар. Хоча в багатьох інших країнах застосування даних фар заборонено: як в світлий час доби, так і в темний час доби в умовах недостатньої видимості.

Денні ходові вогні

У Європі першими правила обов'язкового оснащення автомобілів окремими денними ходовими вогнями вели в Скандинавських країнах. Які постачають в ці країни автовиробники обладнали новою системою весь модельний ряд автомобілів. У перебігу цілого десятиліття всі країни Євросоюзу обмірковувала використання денних ходових вогнів.

У країнах Скандинавії кілька марок і моделей автомобілів обладналися незалежними випромінювачами з лампою розжарювання з потужністю від 6 до 21 Вт. Даний стандарт подібний до ринку США і Канади і відповідно не дає переваг у плані витрати палива.

Останнім часом почали застосовувати потужні діоди білого світла в якості ДГЗ. Діоди мають ряд плюсом, включаючи низьку витрату палива, зручності розташування і установки і, врешті-решт, як елемент дизайну. Стандартно, коли включаються головне світло, діоди продовжують працювати на зниженій яскравості.

Існують міжнародні правила ООН, які визначають характеристики денних ходових вогнів і якими обладнуються нові автомобілі - це згідно з правилами ЄЕК ООН № 87. За цими правилами ДГЗ має займати площу від 25 см квадратних до 200 см квадратних, а в Росії не менше 40 см квадратних, а сила світлового потоку повинна становити від 400 до 1200 кд - в Російській Федерації від 400 до 800 кд.

Крім того, були встановлені правила установки ДГЗ в країнах ЄС в 1995 році. Правила говорять, що денні ходові вогні повинні бути інстальовані не нижче 250 мм і не вище 1500 мм. Відстань між вогнями не повинна становити менше 600 мм, а від краю не далі 400 мм. При включенні ближнього світла денні ходові вогні повинні відключатися. Дані правила були прийняті і в Росії (ГОСТ Р 41.48-2004).

алгоритм роботи

У Росії і Україні серед автомобілістів дуже поширена помилкова думка, що денні ходові вогні включаються в автоматичному режимі одночасно з габаритними вогнями.

Відповідно до державних норм ДГЗ включаються під час початку роботи головного світла. Головним світлом може бути фари ближнього і дальнього світла, протитуманні фари.

 
Рекомендуємо