GPS Marker M100
- 14 may 2014 12:14:44
ТЕСТЕР: ТАРАС МИЦКАНЮК
Мені вперше довелося використовувати GPS-маячок, і деякий подив «до чого техніка дійшла» не покидає до сих пір. Почну з того, що це несігналізація, хоча в голові весь час крутиться це слово. Згідно назві, цей пристрій дозволяє відстежувати місце розташування мотоцикла. Чорна коробочка без будь-яких розпізнавальних знаків (що дуже важливо для прихованої установки) закрита чотирма гвинтами. Для початку роботи слід зняти кришку маркера і вставити сім-карту GSM-оператора. У комплекті йдуть дві батарейки типу CR123. В інструкції російською мовою покроково розписано початок роботи та більшість команд, які надсилаються маркера у вигляді SMS з телефону власника. Вхідні дзвінки та повідомлення з будь-яких інших номерів маячок ігнорує. Спілкуватися з пристроєм можна англійською або російською. В останньому випадку це може бути трохи дорожче, якщо довжина СМС-ки перевищує 70 символів. У відповідь я отримую SMS, які підтверджують прийняття команди або інформують про стан маркера. У пристрої є кілька режимів роботи (зокрема, авто, вантаж, людина), з яких тільки один (трекер) весь час підтримує маркер в активному стані. Інші режими з метою економії енергії «присипляють» маячок на певний час, яке можна змінити самостійно, як, втім, і будь-які інші параметри за замовчуванням.
У режимі сну маячок не посилає жодних сигналів, тому виявити його сканерами на зразок тих, якими «грабують» коди автосигналізацій, неможливо. Також пристрій може прокидатися будильникам (їх чотири штуки), наприклад, щодня о 9:00. При цьому на телефон власника може відправлятися SMS з зазначенням точного місця розташування мотоцикла і ряду менш важливих параметрів, наприклад, температури навколишнього повітря, часу. На період настройки має сенс перевести маркер в режим трекера, інакше він «засне» і прочитає твою команду тільки після наступного пробудження. Або натиснути кнопку «SOS», яка розбудить маркер. Ще краще відразу купити USB-кабель ($ 20) для настройки та оновлення прошивки маркера.Такім чином ти, як мінімум, зекономиш деяку суму грошей на СМС-ках в ході налаштування маячка. Всі оновлення і програма-конфігуратор безкоштовні і доступні на сайті виробника. Інструкції з використання трохи плутані, але відповіді на всі питання можна отримати у українського представника компанії або упродавца. Для використання USB-кабелю потрібно обов'язково встановити драйвери, які поставляються разом з оновленнями.
Спочатку я використовував GPS маяк маркер з батарейками, але за тиждень-другий активного вивчення функцій пристрою вони розрядилися. Виявилося, новий комплект коштує 70 грн. Вигідніше докупити зовнішній блок живлення (теж $ 20) і підключити маркер до бортової мережі мотоцикла, а батарейки залишити в якості резервного джерела живлення. Хоча в режимі «чекаю» з пробудженням раз на добу виробник обіцяє роботу на батарейках до двох років. З постійним живленням від акумулятора можна весь час використовувати маячок в режимі трекера. Тоді він буде працювати як надійний протиугінний засіб, і в той же час з його допомогою ти зможеш фіксувати маршрут всіх своїх поїздок і покатушек. Для коректної роботи слід налаштувати GPRS-зв'язок на встановленої в маркер SIM-карті і вказати на пристрої адреса моніторингового сервера. За рекомендацією продавця я використовував безкоштовний сервіс gps-trace.com. Щоб при парковці маркер економив енергію аккамулятора мотоцикла, потрібно налаштувати режим "зупинка": У кінці заданого часу без руху він знижує споживання енергії з 42 мА і до 3 мА. Тобто за місяць стоянки в гаражі маячок з'їсть все 2А або п'яту частину ємності мотоциклетного 10-амперного аккамулятора. При більш тривалому простої мотоцикла функції трекера не потрібні. В цьому випадку треба перевести маркер в режим "чекаю", щоб він просто регулярно виходив на зв'язок. Тоді про споживання енергії можна взагалі забути.
Витрати на мобільний свзязі маячка залежать від тарифів оператора: на даний момент, включаючи використання мобільного інтернет-трафіку, я навчився в 30 грн.в місяць. Охоронні функції маркера включають повідомлення власника СМС-кою або дзвінком при початку руху або ударі (наприклад, якщо мотоцикл завалили на бік). Використовуючи багатофункціональний модуль харчування, можна також підключити до маячки сирену або блокування електричної мережі мотоцикла (для цього використовується додатковий вихід реле).
Ще одна корисна функція пристрою, яку я сподіваюся, мені не доведеться випробовувати, - повідомлення третьої особи про ДТП. Для цього в настройках маркера прописується додатковий номер мобільного (я вказав номер дружини). Якщо під час покатушек мотоцикл потрапить в аварію, маячок повідомить їй про це разом з інформацією про моє місцезнаходження. Чи не найприємніша новина для близької людини, але в певній ситуації це може врятувати життя. Компактні розміри маркера дозволяють дозволяють добре його заховати навіть на нейкід типу KTM Super Duke. Потрібно тільки врахувати н